Práce s počítačem a interaktivní tabulí.
Cíl programu:
Umožnit dětem postupné seznámení s informačními a komunikačními technologiemi (ICT) jako nedílnou součástí života (prevence eventuální závislosti v pozdějším věku). Navíc se s prací na počítači seznámí i děti ze sociálně znevýhodněného prostředí, což může vést ke zmírnění rozdílů mezi dětmi při využívání počítačů v ZŠ.
Využívání informačních a komunikačních technologií, vhodných forem a metod práce s nimi motivuje děti k získávání nových poznatků. Předškolním dětem zpestřuje jejich vzdělávání a pomáhá jim se lépe připravit na přechod do základní školy, kde se také setkají s ICT. Výukové počítačové programy obsahují edukační efekt rozvíjející poznávací schopnosti a zlepšující jejich grafomotorické dovednosti.
Doba trvání programu: průběžně celý školní rok v 3. třídě Sovičky.
Nejdůležitější metody:
- metody didaktické (pozorování, předvádění, experiment atd.),
- metody názorné (předvedení, pozorování, pokus, příklad)
- metody praktické (manipulace s předměty, pohyb v prostoru, pracovní list)
Očekávané výstupy:
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku, zvládat pracovní úkony
- zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci
- orientovat se v prostoru i v rovině, částečně se orientovat v čase
- chápat základní číselné a matematické pojmy
- chápat prostorové pojmy, elementární, časové pojmy
- přirozeně a bez zábran spolupracovat a komunikovat
- záměrně se soustředit a udržet pozornost
- řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně
- vyjednávat, domluvit se na společném řešení
- uvědomovat si nebezpečí, se kterým se může setkat, mít povědomí o tom, jak se chránit
- obhajovat svůj postoj, názor a respektovat postoj a názor jiných
- přijímat pozitivní ocenění i svůj případný neúspěch a vyrovnat se s ním, učit se hodnotit svoje osobní pokroky (sebehodnocení)